Бременност

Танцуващата бременна

До преди месец сте се вихрили на дансинга, но сега вече сте бременна и се страхувате, че движението може да бъде опасно.

Танцуващата бременна

Като отидете някъде веднага ви слагат да седнете и се отнасят с вас така, сякаш сте болна.

В очакване на бебето е нормално да ви обземе безпокойство, да се лутате между правилно и грешно за всяко свое действие и да си поставяте за цел да бъдете по-внимателни. За щастие, за всяко притеснение вече има готов и безопасен отговор!

Танцувайте всички!

1. Най-напред - тренинг

Отрепетирайте движения пред огледалото вкъщи, в танцов или фитнес клуб, за да видите действително как „работи" тялото по време на танца. Тези знания ще ви помогнат да го контролирате и „слепешката".

2. Наблюдавайте краката

В танца, дръжте краката си по възможност събрани, разклащайки ги поотделно. Това ще ви позволи да съхранявате баланса, вземайки пред вид, че центърът на вашето тяло е изместен напред, заради което вие трябва да полагате определени усилия, за да не падне.

3. И надолу и надолу

Напрягайте долната част на гръбнака, разтягайки опашната кост надолу, това придава на вашите движения изящество. Освен това, такова положение облекчава работата на съдовете на краката и не позволява кръвта да застива във вените.

4. Внимание, изправете гърба

Танцувайки, по всяко време изтегляйте върха на темето, сякаш на вашата глава лежи корона. Това положение ви помага да запазите правилна осанка и да укрепите мускулите в горната част на гърба.

5. Не бързайте

Движенията на краката изпълнявайте много плавно. Вашето тяло, подготвяйки се за раждането на бебчето, от ден на ден става все по-меко под въздействието на хормона релаксин (синтезира се в организма на бременните жени. Отпуска връзките в таза, така че бебето да има място да премине през родовия канал.) и резките движения повишават опасността от травмиране на ставите, в това число и на гръбначния стълб.

6. Ръцете... встрани

Ако танцувате с партньор или изпълнявате движения с ръцете, дръжте ги не много по-ниско от линията на раменете и не ги повдигайте високо, за да не разтревожите бъдещия мъник. Съответно, в това положение вътре коремното налягане намалява, поради което налягането в дъното на малкия таз, в който се намира матката, се повишава.

Много важно

Бидейки седнали зад масата и гледайки танцуващите наоколо хора, вие не се решавате да се присъедините към тях. Но „вашето положение" - съвсем не е повод да се отказвате от това удоволствие. Знаейки няколко основни принципи за правилни и безопасни движения, вие можете без притеснение да отидете на танци. Две са основните правила, които трябва да следват страстните привърженички на танците.

  • Откажете се от сложните движения, в които се натоварват няколко части на тялото.

Избирайте мелодии със спокоен, не бърз ритъм. Спазването на тези правила позволява вие да удържите работата на сърцето в пределите на допустимите норми, т. е. вашият пулс да не надвишава 140 удара в минута. А изпълнявайки движенията в спокойно темпо, вие ще контролирате добре своето тяло и няма да изгубите равновесие, опитвайки се да изпълните сложен пирует.

Автор: Силвия Чалъкова

 

 

Сподели: