Здраве и красота

Профилактика на: Високо кръвно налягане

От високо кръвно налягане не страдат само мъжете и възрастните хора.

Профилактика на: Високо кръвно налягане

То се отчита като резултат при бременни жени и млади жители особено на големите градове. Специалистите твърдят, че високото кръвно налягане е резултат от нездравословен начин на живот и има как да бъде профилактирано.

1 Следете кръвното си налягане. За нормални се възприемат границите 120/80. Стойностите 140/90 вече са повишени и изискват консултация с кардиолог. Не се подлъгвайте, ако някой ви каже, че горната или долната граница е по-важна от другата.

2 Спортувайте редовно. Специалистите съветват между 3 и 5 пъти седмично да се осъществява 40-60-минутна двигателна активност, без създаване на излишно натоварване (ако имате възможност да следите пулса си по време на тренировка, поддържайте го между 100 и 120 удара в минута) - ходене, плуване, йога, кростренажор, танци.

3 Поддържайте нормално за височината, възрастта и пола си тегло.

4 Придържайте се към средиземноморски тип хранене - много пресни плодове и зеленчуци, редовна употреба на домати и чесън (понижават кръвното налягане), спанак и цвекло, зелени подправки, риба и пълнозърнести продукти.

5 Употребявайте продукти, богати на магнезий и калий и бедни на натрий. Богати на калий и калций са млечните продукти, а на магнезий пълнозърнестите храни, суровите ядки, зелените листни зеленчуци.

6 Бобовите култури са бедни на мазнини и изключително полезни при профилактика на високото кръвно налягане. Същото се отнася и за бананите.

7 Изключете от менюто си животинските мазнини и намалете до минимум солта.

8 Когато готвите, използвайте печене, задушаване и варене като метод.

9 Никотинът и алкохолът нанасят поражения върху организма. Най-подходящо за кръвоносните съдове е червеното вино от сорт каберне совиньон, тъй като веществата в него намаляват нивата на лошия холестерол и свободните радикали. Изключително важно уточнение е, че това се случва при редовна употреба на максимум 200 мл вино дневно! Концентратът не се препоръчва от специалистите.

10 Доказано е, че дехидратацията повишава кръвното налягане, затова не забравяйте да пиете често вода.

11 Стресът ускорява сърдечния ритъм и дишането, повишава кръвното налягане. Често повтарящото се натоварване може да бъде опасно. Важно е да се научите да релаксирате, независимо от метода, който ще изберете - йога, медитация, активен спорт, разходки или друг вид антистрес терапия. Препоръка от лекаря: „Редувайте мисловна дейност в офис с физическа активност под формата на спорт редовно".

12 Отделяйте достатъчно време за сън. Специалистите твърдят, че безсънието води до напрежение в организма и повишаване на кръвното налягане.

Rabenhorst Биологичен сок от червено цвекло 750 мл, 7.23 лв.

Biotta Органичен сок „Зеленчуков коктейл" 500 мл, 5.92 лв.

Здраве за вас Белен слънчоглед 250 г, 1.90 лв.

Nature's Way Garlicin Хранителна добавка с ехинацея, чесън на прах и др. 90 капсули, 24.75 лв.

Ecologica Био черен шоколад 100 г, 5.90 лв.

Автор: Десислава Христозова
Консултант: д-р Владислав Пакеров - Клиника по кардиология, СБАЛССЗ „Св. Екатерина", тел. 0888 717 988

 

 

Сподели: