Особености в развитието

Привързаност към меки несоциaлни обекти Особености в развитието

Привързаност към меки несоциaлни обекти

Привързаността на деца към меки обекти се оказва доста популярен феномен в западната култура. В Америка над 60% от децата в предучилищна възраст между 2 и 6 години са привързани към такъв мек несоциален обект.

Срам ме е Особености в развитието

Срам ме е

За много родители не е непозната ситуацията, в която детето не иска да се среща с други хора и се чувства неуверено. Вглъбено в себе си, то е заето от мисълта какво впечатление е оставило сред околните, често търси помощ и се изказва негативно за себе си.

Как да дресираме родителите си Особености в развитието

Как да дресираме родителите си

В разгара на 21 век, когато всичко вече е компютъризирано, електронизирано, социализирано и вероятно много газирано, възрастните си мислят, че знаят всичко за нас децата, за да могат да ни контролират. Проблемът им е в това, че те само така си мислят.

Моето дете говори Особености в развитието

Моето дете говори

Много родители често ни питат какви са упражненията, с които те могат вкъщи да помогнат на детето си да говори по-добре. Истината е, че причините да не се говори правилно са много различни и затова няма универсална система, която може да помогне във всяка

Внимание, родители – заекване! Особености в развитието

Внимание, родители – заекване!

Говоренето е основно средство за общуване, чрез което децата изразяват своите желания, чувства и преживявания. Какво става, когато този процес бъде затруднен от едно нарушение, наречено заекване и как това се отразява на детето? Какво да правят родителите

Играта на играчките II част (възраст 12 – 24 месеца) Особености в развитието

Играта на играчките II част (възраст 12 – 24 месеца)

Периодът между първата и втората година от живота на детето е свързан с много динамични промени: то открива триизмерното пространство, благодарение на ходенето, обогатява възможностите за разбиране на езика и за изговаряне, развива схемата на тялото си и

Пролетта трябва да дойде и за тях! Особености в развитието

Пролетта трябва да дойде и за тях!

Денят на настъпването на астрономическата пролет - 21 март, е неслучайно избран за международен ден на хората със Синдром на Даун. Днес те живеят с надежда за обновление, растеж, напредък и признание в обществото. Повече милост, помощ, но най-вече уважени

Орално-двигателни митове за синдрома на Даун Особености в развитието

Орално-двигателни митове за синдрома на Даун

Всеки от нас извиква в съзнанието си определена визуална представа, когато си мислим за дете или възрастен със Синдром на Даун. Като логопед с двадесет и пет години частна практика и настоящ инструктор по речева и езикова патология в часове по орално-двиг

Гениалността на Рейнман Особености в развитието

Гениалността на Рейнман

През 1943 година Лео Канер описва състоянието и въвежда термина аутизъм (превод от гръцки – съществуване сам за себе си) в детската психиатрия. През 1944 година Аспергер дава описание на сходно състояние и въпреки това доста различно.