Здраве и красота

Кардио тренировка с количката

Основният проблем, с който се сблъскват майките, е липсата на време. Няма време за почивка, нито за фризьор или козметик, да не говорим за посещения във фитнеса.

Кардио тренировка с количката

Ние ви предлагаме прекрасно решение - кардио тренировка, докато разхождате бебето навън. Ежедневните ви занимания за разходки в парка могат да се превърнат в пълноценна спортна програма.

КАРДИО ТРЕНИРОВКА

Кардио тренировката представлява физическа активност, при която се натоварват всички групи мускули така, че да се постигне максимална ефективност за тялото. При нея е много важно да се изчисли подходящият, според възрастта, пулс за трениращия. Счита се, че максималният пулс се изчислява, като от 220 се извади възрастта на човека, а между 55% и 75% от него се препоръчват за ефективна кардио тренировка, в зависимост от степента на подготовка. Най-популярните кардио тренировки са плуването, тичането, бързото ходене, скачането на въже, а също на пътека, кростренажор или велоергометър.

Кардио тренировката не укрепва само сърдечно-съдовата система, но и развива вашата издръжливост. Освен това тя е успешна техника за изгаряне на мазнини и сваляне на излишните килограми.

Ако целта ви е да свалите излишните килограми, трябва да се занимавате с кардио тренировки 200 мин. на седмица. Това означава всеки ден по 25-30 мин.

ЗАЛА НА ОТКРИТО

За да извлечете максимална полза от разходката с бебето за вас самата, постарайте се да си изберете подходящо място за тренировката. Идеален за целта е парк с алеи или крайбрежна улица, или по-тихи улици в малък град. Обърнете внимание дали по пътя си ще срещнете пейки, за да имате възможност, когато бебето заспи, да направите няколко упражнения или просто да си починете.

Ако се безпокоите, че няма да издържите на темпото, не се отказвайте. По-ниските нива на интензивност с по-продължително време всъщност са по-ефективни за изгаряне на мазнини, докато високите ИОН се практикуват за издръжливост и стягане

КОМПЛЕКС ЗА НАЧИНАЕЩИ

Докато отидете в парка, сте загряли. След това започвате тренировката с 5 мин. при ИОН 4. Интензивната част минава през 10 мин ИОН 5, 5 мин - ИОН 6 и 10 мин. - ИОН 5. Завършете тренировката с 5 мин. при ИОН 3. Ако бебето вече е заспало, можете да спрете количката и да направите няколко упражнения - клякане, повдигане на краката и други, водещи до разтоварване на мускулатурата. Този комплекс е разчетен за 4-6 седмици, след което би трябвало да усещате лекота при изпълнението му и да преминете към този за напреднали.

КОМПЛЕКС ЗА НАПРЕДНАЛИ

Загрявката ви отново е отиването до парка, но целта е да поддържате ИОН 3. Започвате тренировката с 5 мин. ИОН 4-5, преминавате към 5 мин. ИОН 6 и продължавате с 2 мин. ИОН 7, 2 мин. ИОН 8, 2 мин. ИОН 7, 5 мин. ИОН 6. Завършвате комплекса с 5 мин. ИОН 4. Когато бебето заспи, направете комплекс от упражнения - клякане, тичане на място, скачане, комплекс от упражнения, водещи до разтоварване на мускулатурата.

Автор: Десислава Христозова
Консултант: д-р Борислав Колев - кардиохирург, СБАЛССЗ „Света Екатерина", тел. 02/91 59 711

 

Сподели: