Здраве и красота

Фитнес с бебешката количка

Ако сте майка на новородено или съвсем малко бебе, едва ли възстановяването на фигурата ви след раждането е в топ листата на вашите приоритети.

Фитнес с бебешката количка

Не ви достигат нито време, нито сили да правите нещо извън грижите за детето: кърмене, повиване, пране, гладене, къпане, успокояване на коликите, разходки и т. н., списъкът, особено в началото, може да е наистина безкраен. Да върнем обаче лентата малко назад. Разходки ли казахме? А как ви се струва идеята, докато се разхождате с бебешката количка в парка, да направите нещо и за себе си? Привлякохме ли вниманието ви? Четете по-нататък тогава!

Що е то?

Феноменът, наречен „фитнес с бебешката количка", както повечето умни и едновременно с това - прости неща, се заражда в Щатите, като за кратко време буквално пленява хиляди млади майки, желаещи да поддържат своята форма. Фитнесът с бебешка количка позволява на жените да правят физически упражнения заедно със своите деца на чист въздух, сред забавната компания на други свои съмишленички. И ако у нас все още няма организирани групи от занимаващи се с този спорт, защо да не опитате сами или с няколко свои приятелки с бебета? Пък току-виж сте положили основите на едно ново движение на спортуващите майки с колички и помогнете и на други жени да преборят изолацията, депресията и отчаянието от натрупаните след раждането килограми.

Идеята е да използвате количката на вашето бебе като фитнес уред и да правите упражнения, които се базират на нейната конструкция и на движението й, или просто да тичате с нея, докато бебето вътре блажено спи.  

Най-добре е да използвате количка триколка с големи гуми, което позволява развиването на по-високи скорости и лесно управление дори по трудни и неравни терени.

Инструкции:

1 Вървете на бърз ход или тичайте в спокойно, равномерно темпо, докато бутате количката. Увеличавайте разумно разстоянието и скоростта. Важно е да се чувствате приятно - леко напрегнати, но не изтощени и без дъх. За бебето също е забавно да усеща по-бързото движение, струята свеж въздух, смяната на пейзажа и околните звуци.

2 Носете спортни обувки и леко облекло от естествена, дишаща материя. Не забравяйте бутилката с вода.

3 Съвсем спокойно изпровизирайте, създайте си свой собствен комплекс от упражнения: клекове, напади, наклони настрани, повдигания на краката, спортно ходене пръсти-пети или джогинг. Редувайте бързо и бавно темпо, проучете терена за изкачване на наклони, което можете да използвате като много ефективно кардио упражнение.  

Ако карате ролери, сега можете да го правите и с бебешката количка. Чудесно упражнение за вас и много вълнуващо изживяване за малкото човече!

Правилата

Хубавото е, че строги правила и изисквания няма. Съществуват най-различни програми от упражнения с бебешка количка, като всички поставят акцент върху удължаване и укрепване на мускулните влакна, поддържане на добра кардио форма (нещо, което ще ви е от огромна полза, когато бебето започне да ходи), изгаряне на останалите след бременността излишни мазнини и подобряване на гъвкавостта. Обикновено се започва с лека загрявка, преминава се през 45-минутна скоростна разходка (по време на която се правят няколко паузи с по-умерено темпо) и се завършва на място с комплекс упражнения по избор. 

Ползите

Ако изпълнявате ежедневно програмата (което не е трудно постижимо, имайки предвид рутинния режим на бебето) и в същото време регулирате храненето си, наблягайки на по-нискокалорични и здравословни храни, резултатите ще дойдат само след месец.   

Предимствата на фитнеса с количка за разлика от този практикуван в зала, е на първо място възможността да работиш върху тялото си, без да се откъсваш от своето бебе и, разбира се - чистият въздух. И двете са важни предпоставки за преборване на често срещаната следродилна депресия или пристъпи на чувство на вина, когато се налага да оставиш новороденото на грижите на някой друг. А ако успеете да убедите поне още една мама с бебе да се присъедини към вас, ще имате и приятно социално занимание, което ще запълва доста успешно нуждата ви от контакти, особено в по-трудните и изолирани първи месеци след раждането.

Автор: Весела Захариева

 

Сподели: