Бременност

Бременност и спорт

Разумното количество физическа активност влияе позитивно върху всеки един човек и това с пълна сила важи и за деликатен период, какъвто е бременността.

Бременност и спорт

Затова и очакването на рожба не е причина да се откажете от любимия спорт, а само да преосмислите кое ще бъде най-доброто за вас и вашето бебе.

Йога

Ползата от практикуването на йога по време на бременност е безспорна. Древната източна гимнастика в първия и втория триместър помага за укрепването на гърба, разтоварва напрежението в прешлените и действа позитивно върху обичайните съпътстващи състоянието неразположения, като неприятното сутрешно гадене, запека, отоците и главоболието. Йогата подобрява кръвообращението, в това число и на плацентата, и прави дишането по-леко. Освен това, тя нормализира не само физическото, но и психическото състояние, като ни учи да слушаме собственото си тяло, което, както всички знаем, играе главна роля в безпроблемното протичане на бременността и раждането.

 

Пилатес

Пилатесът действа благоприятно на коремните мускули и тазовото дъно, които са най-уязвими в периода на бременност. При този вид физическа активност повечето от упражненията се изпълняват, като коленете и ръцете докосват пода, което пък от своя страна е подходящо за бременните, тъй като разтоварва гърба и таза. Освен това, в края на бременността позата „четири крака” може да помогне на вашето бебе да заеме правилната позиция, ако това все още не е станало.

Плуване

Плуването доказано е един от най-малко травмиращите видове спорт, тъй като натоварването във всички мускулни групи е еднакво. Освен това, докато сме във водата, тялото е леко, а силата на земното притегляне се усеща много по-малко, отколкото обикновено. Плуването укрепва и мускулите, които ще бъдат активни по време на раждането, помага да се избавим от болките в гърба и кръста, подобрява кръвообращението, укрепва имунитета и тренира дишането.

Фитнес

Ако решите да посещавате фитнес по време на бременност, имайте предвид, че това трябва да става само под зоркото око на опитен фитнес инструктор, който да съобрази програмата с вашето състояние. Преди да прибегнете към тези упражнения, непременно се консултирайте с вашия акушер-гинеколог, който най-добре ще прецени дали да разреши подобен вид занимания. 

Танци

Ако не сте любители на плуването и бягането по пътеката във фитнеса, можете да се запишете на танци за бременни. Така доброто настроение под звуците на приятна за ухото музика е сигурно, а тонусът и позитивните емоции - гарантирани. Разбира се, не трябва да забравяте, че танците са гарнирани с физическо натоварване, а то по време на деветте месеца трябва да бъде умерено и в никакъв случай - прекалено. Затова, когато избирате вашата порция танци, най-добре изберете онези, които са подходящи за състоянието, в което се намирате.

Автор: Нели Христова

 

 

Сподели: