Бременност

Ах, водата! С мен остава

"Ах, морето! Ах, морето! В мен остава..." Така пее Тони Димитрова в една от любимите ни български песни.

Ах, водата! С мен остава

Всяка майка, решила да запази младежката си фигура, също може да припява за водата, която се оказва сериозно оръжие в борбата с излишните килограми и отпуснатата кожа след раждането. За водната аеробика и нейната сила си говорим с Вероника Налбатска - инструктор по водна аеробика в школата на Мария Шпицер.

Колко време след раждането жената може да започне тренировки по водна аеробика?

Независимо от вида на раждане - секцио или естествено, жената може да започне да посещава нашите курсове най-рано два месеца след събитието. Много е важно да се премине адаптационен период - първите десетина тренировки в рамките на 3 седмици са по-леки. Целта е тялото да премине плавно към по-голямото натоварване.

Какво представлява този период и как преминавате към същинската част?

Тъй като след раждането ставите са по-отпуснати, започваме с каланетика. Упражненията са по-плавни, няма активно подскачане и съпротивлението с водата е по-голямо.

От значение ли е за възстановяването на жената дали тя се е занимавала с водна аеробика по време на бременността?

Да. При тези жени адаптационният период е много кратък и те по-бързо навлизат в същинските тренировки.

Кои зони тренирате най-усилено?

По време на бременността много се пази зоната на корема. Сега обаче наблягаме именно на нея заедно с ханш, дупе и крака. Работим върху всички мускулни групи. Използваме гири, специални ръкавички, които имат ципи между пръстите и по този начин увеличават съпротивлението с водата, ластици за краката, също и всички уреди за аеробика и каланетика.

Има ли минутки за релакс по време на тренировката?

Ако жената е спортувала активно преди забременяването, няма да има нужда от тях. В други случаи винаги може да прекъсне упражненията и за една-две минути да възвърне нормалното си дишане или просто да потича на място, да се отпусне във водата.

Колко пъти в седмицата препоръчвате да се посещава басейн?

Минимум три пъти по един час.

Трябва ли жената да може да плува?

Не. Дори в повечето басейни се стъпва на дъното. Освен това ние даваме дунапренени уреди, така наречените макарони, които задържат тялото на повърхността на водата.

Как ще развенчаете мита, че спортът вреди на кърменето?

Вярно е, че при активен спорт в кърмата се отделя млечна киселина, която може да направи вкуса й по-кисел. Досега не сме имали подобен проблем, но все пак, за да е спокойна жената, може след тренировка да се изцеди кърма, която да се изхвърли. След това храненето на бебето продължава по нормален начин.

След колко време може жената да очаква видими резултати?

Ако идва 3-4 пъти в седмицата, смело мога да твърдя, че на третия месец започват да се виждат резултатите - свалят се излишни килограми и тялото се стяга.

 Къде можете да посетите курсовете на Мария Шпицер

JK Fitnes & Wellness Complex
бул. „България"

МБАЛ „Света София"
бул. „България" 104

Парк-хотел „Витоша"
Студ. град до Технически университет

Хотел „Берлин"
кв. „Бояна"

Спортен център INERGY
кв. „Борово"

Комплекс MAXI

Автор: Десислава Христозова

 

 

Сподели: